מעבר דירה אינו כרוך רק באריזה, הובלה ופריקה מוצלחות וקלות. היום החיים שלנו מורכבים מהרבה ביורוקרטיה שמקיפה אותנו מכל עבר וחייבים לדאוג לה לא פחות מאשר לתכולת הבית שתגיע בשלום ליעדה. הטיפול בכך חיוני לא רק כדי להקל על החיים אלא משום שאנחנו מפסידים כסף כאשר איננו מטפלים בכך בזמן. לפניכם רשימת הגורמים שיש לערב במעבר דירה כדי למנוע אי נעימויות ולהבטיח מעבר נוח וחלק לחיים החדשים.

במה לטפל בדירה אותה עוזבים?

גמר החוזה הקודם

אם השארתם צ'ק פיקדון או שטר ביטחון זה הזמן לדרוש כל מה שנמצא אצל בעל הבית הקודם, ולבקש ממנו אישור בכתב שאין לו שום תביעות נוספות. כך לא תופתעו מתביעות עתידיות שירדפו אחריכם לבית החדש. דאגו גם למי שחתם לכם על ערבות שלא יקבל ממנו דרישות מופרכות.

חשמל

חברת חשמלהמספרים המדויקים הם שקובעים. קראו את מונה החשמל, סכמו את החשבון החשמל במוקד החברה ושלמו אותו גם אם זה לפני סוף החודש ודרשו קבלה שתישלח אליכם. החליפו פרטים עם המחליף שלכם בדירה כדי לוודא שהוחלף בחוזה החדש של החשמל במוקד 103.

 

 

 


עירייה – ארנונה ומים

רשות המיםבתאגיד המים ובחברת הגבייה של העירייה סגרו את החשבונות שלכם עד לתאריך העזיבה. היום חובה להגיע עם החוזה כדי להוכיח שאינכם אחראים עוד לתשלומים מעבר לתאריך הנקוב, לכן אל תגררו זאת כדי שלא יפילו עליכם תשלומים מיותרים.

 

טלפון ואינטרנט

איש איש והספק והתשתית שלו. הודיעו על ניתוק לפני המעבר ובקשו אסמכתא בכתב למייל או הקליטו שיחות בעצמכם. ודאו גם איך מתבצע הנוהל המדויק להתקנה מחדש, משום שיש ספקים שמאפשרים קביעת מועד תיאום התקנה בדירה החדשה ויש מי שדורש שקודם תתמקמו בה.

בזק

שירותי בזק

  • אתר האינטרנט של חברת בזק לכל מידע נוסף http://www.bezeq.co.il/
  • מעבר דירה עם בזק באמצעות אתר האינטרנט
  • המדריך של בזק למעבר דירה ללא תקלותמוקד ארצי להזמנת מגוון רחב של שירותי תקשורת שיש לחברת בזק להציע 1800-800-199 שעות מענה טלפוני: (לא כולל ימי חג וחול המועד)בימים א'-ה': 08:00-21:00
    יום ו':         08:00-12:30


הוט – תקשורת וטלוויזיה

חברת הוט

ניתן ליצור קשר עם נציגי חברת הוט באמצעות מוקד השירות *6900 או באמצעות האתר http://www.hot.net.il/heb/Main/

 

שעות מענה ללקוחות הוט ולמצטרפים חדשים:
א-ה 07:00-19:00
ו' – 07:00-13:00

 

YES שירותי אינטרנט וטלוויזיה בלווין

יס שירותי לווין

מגוון שירותי הטלוויזיה והאינטרנט באתר yes https://www.yes.co.il/

 

 

שעות מענה טלפוני במוקד:
ימים א'-ה' – 08:00-20:00
ביום ו' – 08:00-14:00

 

בזק בינלאומי

 

 

שעות פעילות המוקד:
א'-ה': 8:00-21:00
ו': 8:00-14:00

 

Smile 012

012

 

 

שעות פעילות מוקד שירות הלקוחות:
א'-ה' 07:00-20:00
ו': 07:00-12:00

נטוויז'ן מקבוצת סלקום 013

013

שעות פעילות המוקד
ימים א-ה: 07:00-20:00
יום ו: 07:00-13:00

 

מה לסדר בדירה החדשה:

משרד הפנים

שירותי משרד הפניםאל תימנעו מלעדכן את תעודת הזהות שלכם בכתובת החדשה במשרד הפנים. כתובת זאת עוברת למחשבים של מוסדות ציבור אחרים שזקוקים לה כדי לטפל בעניינים רשמיים שלכם, ולכן חשוב שיתעדכנו כל הזמן בתיאום כך שכולם ידעו איפה למצוא אתכם במקרה הצורך. יש סניפים של משרד הפנים שמאפשרים לשלוח טופס עדכון לספח באתר האינטרנט או בדואר ויש כאלה שמחייבים לבוא. בדקו בכל עיר. בואו למשרד עם הספחים הרלוונטיים שלכם ושל בני הבית, טפסים מלאים ולפעמים נדרש גם להביא את החוזה עצמו כדי להוכיח את הזיקה שלכם למקום.

אתר האינטרנט של משרד הפנים http://mops.gov.il/Pages/HomePage.aspx

דואר

דואר ישראלהדואר עדיין נדרש בימינו ולכן עדכנו בו את כתובתכם החדשה אליה תעברו. יש לגשת לסניף שלכם ולהעביר את כל הדואר מהכתובת הישנה, תמורת תשלום עבור השירות כמובן.

 

גני ילדים ומוסדות חינוך

בשל ריבוי הביורוקרטיה ומיעוט המקומות, רשמו את הילדים בזמן למוסדות החינוך, גנים ובתי הספר, הרבה לפני המעבר הצפוי, או אפילו חפשו דירה לפי המקום שבו הצלחתם לרשות את הילדים שנת הלימודים הקרובה. כדי לדעת לאן ערכו סקר מקומות בכל שכונה שנראית לכם מתאימה והתקשרו לשאול על הנהלים בזמן. בררו ברשויות המקומיות איך לרשום את הילדים לגנים ובאחריות מי הרישום מתבצע. הכי טוב להגיע לשם אישית במקום לסמוך רק על הטלפון או האינטרנט.

עירייה

כל מה שקשור בעירייה רכזו ליום אחד אם אפשר, אם כבר אז כבר. זה כולל רישומי טאבו, רישומים לתשלומי ארנונה והוצאת תו חניה לתושב, הרשמות למערכת החינוך וכל מה שעוד יאמרו לכם שם. מרגע זה תיחשבו תושבי המקום ותוכלו לקבל מהרשות המקומית שירותים שונים ואף לברר על הנחות והטבות אז אל תדחו זאת.

חשבונות ארנונה ומים

אם הדירה שכורה, העבירו את החשבונות על שמכם, או על שם בעל הבית כפי שסוכם ביניכם. כך תשלמו בדיוק מה שצרכתם ואתם חייבים לפי החוזה שבידיכם בדיוק. גשו לעירייה בקביעת תור מראש והעבירו את החשבון על שמכם לפי התאריכים הנקובים בלבד, ותחסכו מעצמכם אי נעימויות וחובות שאינם שלכם. עשו זאת גם בעירייה וגם בתאגיד המים. בעיריות מסוימות מותר לשלוח פקס הרשמה או לשלם בטלפון את החשבונות אבל אז יש לבקש מבעל הבית את פרטיו המלאים, כולל תעודת זהות. ליתר ביטחון, בקשו ייפוי כוח או אישור בכתב מבעל הדירה, למניעת אי נעימות.

אתר רשות המים של ישראל
תאגידי מים וביוב – המדריך לצרכן

חשמל

 

חברת חשמלרשמו את מספר המונה בכניסתכם לדירה ודאגו כי תשולם היתרה שנותרה לפי חברת החשמל של הדייר הקודם. ודאו ששילם את יתרת חובו ופתחו עם מספר המונה חוזה חשמל חדש על שמכם בלבד. עשו זאת בטלפון 103.

 

 

חברות הגז

בדקו מי הספק שלכם וקבלו מפתח לבלונים מבעל הדירה כדי שתוכלו להחליף. אם תרצו להחליף ספק יש לברר מה בנוגע לדמי הפיקדון ולמי מחזירים בלונים לפני האספקה החדשה. יש גם בניינים שיש בהם אספקה מרכזית ולכן משלמים לפי תצרוכת חודשית. בררו את כל זה מראש.

חברות הגז המובילות של ישראל:

חברת סופרגז

מוקד שירות לקוחות ארצי 1-800-347826

חברת אמישראגז

מוקד שירות לקוחות ארצי 1-700-701-702

 

חברת פזגז

מוקד שירות לקוחות ארצי 1800-667788

חברות אשראי ובנקים

חלק מהבנקים דורשים עותק חתום של תעודת הזהות החדשה כדי להחליף כתובת וחלק מסתפקים בהודעה בטלפון או בשליחת תצלום תעודת הזהות באימייל, אם אתם מנהלים אותו גם באינטרנט. בכל מקרה, אל תשכחו להחליף כתובת גם בבנק וגם בחברת כרטיסי האשראי, משום שאז כל הודעה חשובה וקריטית שתשפיע על התשלומים והזכויות שלכם תגיע למקום הלא נכון.

בנקים

לכל בנק יש מוקד טלפוני שינחה אתכם איזה סניף פעיל ליד ביתכם החדש ומה צריך לעשות כדי לעבור אליו, אם תרצו. בכל מקרה, שם תוכלו גם להעביר פרטים כמו טלפון וכתובת.

בנק הפועלים

 

בנק אגוד

 

 

בנק דיסקונט

 

בנק לאומי

 

חברות אשראי

ישראכרט

 

לאומי קארד

 

 

ויזה כאל

 

חברות תקשורת

ספקיות הטלפוניה, האינטרנט והקווים הנייחים זקוקות לתיאום מראש כדי לשלוח טכנאי לבדוק ולהניח את התשתית. בררו במוקד של החברה שלכם כיצד לעשות זאת. יש חברות שלהן מבצעים והנחות למי שמתאם מראש, יחד עם מתן שירותים נוספים שלא כדאי להחמיץ. בדקו גם אם תוכלו לשמור על המספר הישן שלכם, ליתר נוחות. אתם זקוקים למספר לקוח, כמובן, ולטפסים המתאימים כולל ספח תעודת זהות או חוזה דירה.

קופות חולים

קופות החולים זקוקות להתייצבות פיזית שלכם כדי להעביר את התיק הרפואי שלכם ושל בני משפחתכם, במקרה שעברתם לעיר או שכונה אחרת ואתם רוצים גם להחליף מרפאה. בוודאי אם תרצו להחליף גם את קופת החולים שלכם. התקשרו למוקד שלהם כדי לקבל כתובות וטלפונים או הציצו באתר שלהן כדי לבדוק מה קרוב לביתכם ונוח לכם יותר.

כללית שירותי בריאות

 

 

 

 

 

 

סוכנות ביטוח

סוכני הביטוח שלכם חייבים לדעת לא עברתם, בוודאי במקרה של ביטוח הדירה. לסיים את הפוליסה של הדירה הקודמת ולבטח את הדירה הנוכחית. יש גם לעדכן כל קופת גמל, קרן פנסיה והשתלמות וחברות הביטוח של כל מה שביטחתם עד כה. אתם צריכים את הדו"חות מעודכנים כדי שלא ישתמשו בזה נגדכם וכדי לקבל אותם לביתכם החדש. תוכלו לעשות זאת גם באתר האינטרנט ולקבל משם אסמכתא לעדכון שלכם.