כמה עולה הובלה בעזרת מכולה וכמה עולה פריקת מכולה?

שימוש במכולות – כל מה שכדאי לדעת תפעול מכולות וכמה זה עולה לנו

אם אתם עוסקים ביבוא או ביצוא ואתם משנעים כמויות גדולות של סחורה ממקום למקום, אתם בוודאי נעזרים במכולות להעברת הסחורה.

התמונה של אוניות עצומות, המכילות כמויות גדולות של מכולות, הולכות ונהיות נפוצות יותר ויותר עם התפתחות הסחר הבינלאומי, ההזמנות מחו"ל והתפתחות יכולות ההובלה הימיות

שימוש במכולות, מצריך מאתנו בנייה של תהליך מסודר ואפקטיבי, להובלה של המכולה ולפירוק מכולה במחסנים שלנו או אצל לקוחות. אז מאיפה מתחילים וכמה עולה הובלה ופריקת מכולה?

עלויות שינוע מכולות

כאשר מדובר במכולות, כמובן שהמחירים שונים מהובלה של סחורה רגילה במשאית מכיוון שמדובר בהובלה כבדה במיוחד, אשר מצריכה מיומנות מתאימה וציוד מתאים להובלה במכולה.

המחיר והתעריף של הובלה בעזרת מכולה, נגזר בדומה להובלות אחרות ממספר פרמטרים שיכולים להשפיע על המחיר הסופי: מרחק, משקל, אופי הסחורה. המחיר יכול לנוע בהתאם לפרמטרים אלה, בין 500-3,000 ש"ח ובמקרים חריגים, אף למעלה מזה.

כאשר אנו מבקשים הצעת מחיר להובלה של מכולה ממקום למקום, בין אם מדובר בהובלה מנמל ימי או ממפעל, אנו צריכים להכין מראש את מיקום המכולה, את היעד שלה, את המשקל שלה ואת אופי הסחורה שיש בה. לאחר שיש לנו את הפרמטרים האלה, זה הזמן לעשות סקר שוק ולראות איזו חברה מציעה לנו את ההצעה הטובה ביותר.

פריקה וטעינה של מכולות

אתם בטח שואלים את עצמכם, כמה עולה פריקה של מכולה. בדומה לעלויות השינוע, גם כאן ישנם פרמטרים שונים המשפיעים על המחיר. בבקשת מחיר לפריקה של מכולה, אתם תישאלו על משקל הסחורות הנמצאות במכולה, על הכמות כמובן ועל מיקום המכולה ומאיפה לאיפה פורקים אותה.

מכיוון שיש פרמטרים רבים המשפיעים על המחיר, טווח המחירים הוא רחב ומשתנה.

לסיכום

חשוב לזכור כי הסחורה שלנו, שווה לנו הרבה כסף. ולא היינו רוצים להפקיד אותה בידיים לא מיומנות, או לא מנוסות. לכן, בבחירה של חברת שירותים להובלה, לפריקה או להטענה של מכולות שלנו, חשוב לקבל המלצות ולבדוק את הביקורות על החברה בה אנו מתעניינים.

אנו ממליצים לשאול על הניסיון של החברה, לראות אם יש חברות קבועות שעובדות איתה (יחסים ארוכי טווח מעידים על שביעות רצון של הלקוחות) וכמובן, שהמחיר מתאים לכם. חשוב לקחת מספר הצעות מחיר ולא להסתנוור מהצעות נמוכות, של חברות שאינן מנוסות.

וזכרו תמיד – בחירה בחברה עם המחיר הזול ביותר, יכולה לעלות לנו ביוקר.